Izgleda da se nalazite na <country>

Za lokalne informacije idite na TENA web-stranicu za vašu zemlju.

Što možete očekivati

Starija žena i mlađa žena razgovaraju vani – što očekivati kada postanete njegovatelj

Uobičajeni izazovi

Član obitelji. Bliska osoba. Prijatelj.  Skrb o njima može biti izazovna. No isto tako može biti vrlo dragocjena. 
 
Pročitajte o 7 uobičajenih izazova s kojima se njegovatelji susreću. I potražite savjete o tome kako ih prevladati.
1. Vaši osjećaji

Život vas može iznenaditi. A mogu vas iznenaditi i vaše reakcije na ta iznenađenja. Kada skrbite o najmilijima, ako se ponekad osjećate negativno, pokušajte ne kriviti sebe. Oboje se nalazite u potpuno novoj situaciji u kojoj je prirodno imati negativne osjećaje kao što je frustracija i ljutnja.

 
To vam pomaže da se osvrnute na svoje osjećaje. Razmislite o tome što biste mogli učiniti kako biste izbjegli situacije koje uzrokuju negativne reakcije.  
 
Razumijevanjem svojih osjećaja možete djelovati učinkovitije i bolje skrbiti o svojim najmilijima.

2. Promjene raspoloženja

U jednom trenutku se možete osjećati dobro, a u drugom vas mogu preplaviti osjećaji. To je potpuno normalno. Imajte na umu da na vas može djelovati i raspoloženje osobe o kojoj skrbite. 

 
Kao njegovatelj usko ste povezani s tom osobom. Vaše raspoloženje može varirati od ljubavi do ljutnje ili od optimizma do pesimizma. Najbolje je prihvatiti te negativne osjećaje i pustiti ih da prođu. Njihov intenzitet možete smanjiti tako da se jednostavno usredotočite na aktivnost skrbi o najmilijima. 
 
Jedan savjet: kada doživite neugodnu promjenu raspoloženja, pokušajte zastati na trenutak, duboko udahnuti i polako izdahnuti. Isto tako, ako možete, uzmite pet minuta stanke od pružanja njege. Oboje će vam pomoći da se osjećate bolje. A tako ćete biti i bolji njegovatelj.

3. Izolacija

Ponekad se možete osjećati izolirano. To je razumljivo. Osjećaj izoliranosti možete prevladati tako da podijelite svoje osjećaje s drugima. 

 
Zapamtite: iako osobe oko vas vjerojatno imaju dobre namjere, moguće je da ne znaju kako vam pomoći. Ili ih može biti strah da vam pristupe. Stoga o svojim dužnostima pružanja njege razgovarajte otvoreno, bez pokušaja osvajanja simpatija. Oni koji vas slušaju vrlo će vjerojatno ponuditi pomoć koja vam je potrebna u skrbi o najmilijima.

4. Komunikacijske poteškoće

Da biste nekome pomogli, morate ga razumjeti. To može biti teško ako je osoba o kojoj skrbite mentalno hendikepirana, primjerice, ima Alzheimerovu bolest ili drugi oblik demencije.

 
Ako je tako, pokušajte ostati smireni. Izjasnite se ili zatražite od osobe o kojoj skrbite da se ona izjasni, koliko god puta je to potrebno da biste se međusobno razumjeli 
 
Strpljenje pomaže u prevladavanju nesporazuma i stresa zbog loše komunikacije. A to vas čini boljim njegovateljem.

5. Problemi s upravljanjem vremenom

Njegovatelji moraju obavljati više zadataka istodobno, htjeli to oni ili ne.  Zato je važno učinkovito upravljati svojim vremenom. Tako možete sačuvati energiju.

 
Ako vam je potrebno više vremena, isplanirajte svoje dnevne i tjedne odgovornosti. Izradite popis ključnih zadataka i rezervirajte vrijeme za sebe.
 
Ako vam treba više energije, promijenite prehranu, osigurajte dovoljan unos vitamina. Pokušajte unijeti vježbanje u svakodnevnu rutinu – i spavati više.
 
Ove jednostavne smjernice pomoći će vam da steknete pozitivniji stav i obnovite svoju energiju kako biste svojim najmilijima mogli pružiti najbolju moguću skrb.

6. Nemojte zanemariti vlastite potrebe

Kada skrbite o nekom, lako je zaboraviti na sebe. Može se dogoditi da preskačete obroke. Ili manje spavate. Ili manje vježbate. Sve to kako biste mogli posvetiti više vremena u skrbi o najmilijima.

 
To će imati suprotan učinak od onoga kakvog biste htjeli. Bit ćete preumorni i nespremni za pružanje dobre, učinkovite skrbi. Uvijek zapamtite da se trebate brinuti o sebi na sljedeći način:
  • redovitim obrocima;
  • dostatnim spavanjem (7-9 sati) svake noći;
  • redovitim vježbanjem;
Čak i ako  nema ograničenja količine i kvalitete skrbi koje želite ponuditi najmilijima, važno je ne zanemariti sebe. 
 
I pokušati odvojiti nešto vremena za sebe u svom tjednom radnom planu.
 
Kada dobro skrbite o sebi: 
  • bit će vam lakše skrbiti o najmilijima;
  • kontrolirat ćete negativne emocije i izbjeći frustraciju;
  • osoba o kojoj skrbite osjećat će više pozitivne energije.

7. Ako vam ne ide

Iako je svaka situacija pružanja njege jedinstvena, možete steći korisne uvide i savjete otkrivanjem priča i stajališta drugih njegovatelja. Saznanjem o tome kroz što prolaze pomoći će vam da se osjećate manje izolirano i razviti vaše vještine pružanja njege.

 
> Pogledajte Savjete drugih njegovatelja kako biste saznali više.

What are cookies?

Lorem ipsum dolor sit amet lorem ipsum dolor sit amet lorem ipsum dolor sit amet.