Bili trudni ili ne, nemojte dopustiti istjecanjima urina da upravljaju vašim životom

Možda vam je ovaj scenarij poznat. Trudni ste i trebate mokriti. Pokušavate okrenuti ključ u teškoj bravi ulaznih vrata. Dok dođete do zahoda, već je došlo do blagog istjecanja. Niste sami. Kod žena svih dobnih skupina dolazi do istjecanja urina – u trudnoći, pri kihanju, kašljanju ili čak smijanju. Svakojaki životni događaji mogu izazvati takva istjecanja. U ovom članku pokušavamo saznati razloge tomu i donosimo izvrsne savjete koji će vam pomoći da se nosite s tim iznenađujuće učestalim problemom.

Zašto dolazi do istjecanja urina kod žena u trudnoći?

Više je razloga zašto morate češće mokriti u trudnoći i svi su oni sasvim normalni, bez razloga za brigu.
 
1. Volumen krvi progresivno se povećava u trudnoći, što uzrokuje da bubrezi proizvode više urina. Stoga češće idete u zahod. Dok se vaša maternica širi s bebom u rastu, sve je veći pritisak na vaš mjehur. 
2. Hormoni koji vaše ligamente i zglobove pripremaju za porod slabe mišiće koji upravljaju protokom urina, dok konstipacija (učestao problem i u trudnoći i nakon poroda) uzrokuje dodatan pritisak na dno zdjelice i mjehur. To utječe na područje oko vašeg urinarnog trakta, što malena istjecanja urina čini vjerojatnijima. 
3. Možda se trebate ustati jednom (ili više puta) tijekom noći zbog mokrenja. To se događa zato što se nakupljena tekućina u vašim nogama i stopalima vraća u krvotok kada legnete. 
4. Mogli biste imati i ono što je poznato pod nazivom stresna urinarna inkontinencija. To je kada dođe do istjecanja manje količine urina zbog povećanog pritiska na mjehur, kao kada se smijete, zakašljete ili kihnete. Poprilično je učestalo, zato se pokušajte ne brinuti. 

Kada u trudnoći dolazi do istjecanja, je li uvijek riječ o mokraći?

Istjecanje u trudnoći najvjerojatnije podrazumijeva urin. Ako stavite uložak u donje rublje i tekućina je žućkaste boje, vjerojatno je riječ o mokraći. Ako ste imalo zabrinuti da biste mogli imati curenje plodne vode, obratite se svom liječniku ili primalji. Brzim će se pregledom ustanoviti je li sve kako treba biti i moći ćete se primiriti.

Postporođajno istjecanje urina

već su se u tolikoj mjeri pomaknuli kako bi napravili mjesta uzdržavanju novog života. Mišići dna zdjelice (oko vašeg mokraćovoda, vagine i anusa) u tom su trenutku prošli dovoljno zatezanja i potezanja u svim smjerovima. Pokušajte biti strpljivi i držite na umu da tijelu treba vremena nakon poroda da se ponovno vrati na svoje.
 
Kako je porod utjecao na moj mjehur?
Ako je porod uključivao jako puno tiskanja i naprezanja, to je neizbježno utjecalo na dno zdjelice. Moguć je i blagi gubitak kontrole mjehura na neko vrijeme. To je posve prirodna i izrazito česta pojava. Samo se sjetite da i vi i vaše tijelo trebate vremena da se vratite na svoje te da milijuni žena prolaze kroz istu stvar.

Koliko dugo ova istjecanja urina traju?

Općenito, oni se znaju javiti u kasnijim fazama trudnoće, te u prvim tjednima nakon poroda. S druge strane, nije neuobičajeno da u dužem vremenskom razdoblju povremeno doživite kakvu nezgodu. 
 
Iako je curenje učestala pojava, ne trebate tomu dopustiti da definira kako ćete živjeti. S proizvodima TENA Lady možete se opustiti i biti sigurni znajući da, ako i dođe do toga, ostat ćete suhi, neće biti neugodnih mirisa i bit će vam udobno, gdje god se nalazili i u kakvim god prilikama.
 
Međutim, ako ste zabrinuti da imate ozbiljniji problem s mjehurom, bilo bi dobro da porazgovarate sa svojim liječnikom. 

Četiri izvrsna savjeta za smanjivanje istjecanja urina

1. Poradite na tome da osnažite dno zdjelice 
Snažno dno zdjelice može pomoći smanjiti rizik od istjecanja urina. Ovdje (VEZA) možete vidjeti određene jednostavne vježbe koje možete obaviti kod kuće, a koje pomažu u osnaživanju mišića dna zdjelice. Žene svih dobnih skupina govore nam isto: i nekoliko minuta ovih vježbi dnevno znači puno. Osjećaju se samopouzdanije i kao da imaju kontrolu nad svojim tijelom, a to je uvijek dobra stvar! 
 
Ako ste nedavno rodili, vježbe bi bilo dobro započeti u ležećem položaju, kako ne biste vršili nepotreban dodatan pritisak na područje zdjelice. No vremenom ćete već moći vježbati bilo gdje. Čak i pri vožnji, dok sjedite u autobusu ili na poslu! 
 
2. Nemojte požurivati svoj odlazak u zahod
Svi ovo radimo! Kada smo pod stresom, pod iskušenjem smo da što brže odradimo odlazak u zahod. To nikada nije dobra ideja. Ako ostane čak i malena količina urina u mjehuru, povećava se rizik od razvoja urinarnih infekcija. Zato se uvijek potrudite da potpuno ispraznite mjehur. Odličan je savjet za to da se na zahodskoj školjci nagnete prema naprijed. To je najučinkovitiji položaj tijela za pražnjenje mjehura. 
 
3. Pokušajte produljiti vrijeme potrebno među odlascima na zahod
Tijekom kasnijih faza trudnoće vaš mjehur zadržava manje urina zato što ga ograničava vaša beba. Naravno, nakon što rodite, trebao bi ponovno moći zadržati više urina. 
 
U pravilu biste trebali mokriti 4 – 8 puta dnevno ili svaka 4 do 6 sati. Prosječni je kapacitet mjehura otprilike 300 – 500 ml. Stoga, ako shvatite da mokrite dosta manje od toga, pokušajte produljiti vrijeme među odlascima u zahod. Time pomažete povećati količinu koju vaš mjehur može zadržavati i istovremeno vježbate one važne mišiće dna zdjelice. 
 
4. Nemojte piti manje vode
Najprirodniji zaključak na svijetu – mokrim prečesto i zato ću piti manje vode. Ne možemo dovoljno naglasiti koliko je to pogrešno! Čak i ako vam je previše teško kontrolirati mjehur, nemojte ograničavati količinu vode koju pijete, pogotovo ako dojite. Ako pijete manje tekućina, to vodi dehidraciji, što vaš urin onda čini koncentriranijim. To može nadražiti vaš mjehur i stvoriti potrebu za odlaskom na zahod čak i kada mjehur nije pun. Zato pijte dosta tekućine – voda pomaže probavi, olakšava konstipaciju i održava urin zdravim, čime se smanjuje rizik od razvoja infekcija mjehura ili urinarnog trakta.  

Zašto upotrebljavati standardne uloške ako postoji bolja opcija?

Obični higijenski ulošci za mjesečnicu možda su vaš prvi izbor u nošenju s istjecanjima urina. Pogodni su i vjerojatno ih imate kod kuće ili u torbi. No zapamtite da oni nisu namijenjeni izričito za slučajeve istjecanja urina. Linija proizvoda TENA Lady zato jest. Naši proizvodi pružaju trostruku zaštitu od istjecanja, mirisa i vlage, a i izrazito su upijajući zahvaljujući jedinstvenoj tehnologiji microPROTEX™. Usprkos njihovoj superiornoj kvaliteti, nisu veći od prosječnog higijenskog uloška. Pogledajte više o čitavoj liniji proizvoda ovdje (VEZA) i slobodno nam se obratite kako biste pronašli pravi proizvod za sebe.