Česta pitanja

Kako funkcionira mjehur
Svaki put kada jedete ili pijete, vaše tijelo apsorbira tekućine. Posao bubrega je filtriranje otpadnih proizvoda iz tih tekućina i pravljenje urina. Neprekidno kapanje prelazi iz bubrega u mjehur koji se polagano širi. Kada je mjehur pun, signal potrebe za odlazak na toalet dolazi do mozga. Kada ste na toaletu, mozak naređuje mišiću mjehura stiskanje i stezanje. Istodobno govori potpornim mišićima (ili mišićima dna zdjelice) koji okružuju uretru (izlaz iz mjehura) da se opuste i puste urin da prođe.
Koliko često većina ljudi prazni mjehur?
To zapravo ovisi o stvarima kao što su dob, prehrana, opće fizičko stanje i uzimate li trenutačno neke lijekove. Gruba je procjena od četiri do osam puta dnevno s povremenom potrebom za odlazak na toalet noću.
Ako osoba o kojoj skrbim pije manje tekućine, hoće li se stanje poboljšati?
Ne. Ispijanjem manje količine tekućine urin će postati koncentriraniji što će nadraživati mjehur. Tada će morati urinirati češće. Trebate ih potaknuti da pokušaju piti uobičajenu količinu tekućine ili kada god su žedni. Međutim, ne bi trebali piti ni previše tekućine jer to nije zdravo i mogli bi oboljeti.
Što trebam učiniti ako ona/on ne žele surađivati?
Ako vaši najmiliji ne žele surađivati, možda se jednostavno odupiru kako bi stekli više kontrole u situaciji koja se ne može kontrolirati. To je potpuno normalno. Što činiti? Slušajte njihove pritužbe i komentare smireno i brižno. Zatim razgovarajte i objasnite im svoje gledište. Pokušajte saznati i pronaći nove pristupe i rješenja koja za vas oboje funkcioniraju. Ako ona/on ne žele prihvatiti dobro rješenje, nemojte se bojati kontaktirati stručnjake ili druge njegovatelje da vam pomognu.
Mogu li dobiti financijsku pomoć kada skrbim o nekome s inkontinencijom?
Da, možete. Ustanove za financijsku potporu svaku situaciju pružanja njege tretiraju drugačije. Ocijenit će vašu situaciju i razmotriti druge zdravstvene probleme ako ih vama bliska osoba ima. Navodimo najčešće izvore podrške:
  • Privatno osiguranje
  • Državni programi
  • Programi zajednice
Koju vrstu TENA proizvoda trebam upotrebljavati?

To ovisi o fizičkom i mentalnom stanju osobe o kojoj skrbite. Odgovarajući proizvod može puno značiti za njihovu udobnost i smanjiti broj potrebnih presvlačenja. Imamo potpun asortiman proizvoda oblikovanih za različite vrste njege pri inkontinenciji. Da biste pronašli onaj koji vam najbolje odgovara, upotrijebite naš Odabir proizvoda.

Kako odlagati TENA proizvode?
Iskorištene TENA proizvode bacajte u kantu za smeće. Nisu dizajnirani tako da se mogu baciti u školjku. Kako bi presvlačenje i odlaganje bilo praktičnije, preporučujemo držanje koša za smeće s poklopcem u kupaonici ili spavaćoj sobi.
Gdje možete kupiti TENA proizvode?
TENA proizvode možete pronaći u ljekarnama i specijaliziranim trgovinama s ortopedskim pomagalima. Ako ljekarna nema na zalihi određeni TENA proizvod, možete ga naručiti u istoj.
 

Pogledajte u odjeljak Proizvodi ili Kupnja TENA na ovom web-mjestu. 

Koji je najbolji izvor informacija i pomoći za skrb o najmilijima s inkontinencijom?
Dobro mjesto za početak je ovdje, na TENA web-mjestu. Razgledajte. Skupili smo puno informacija od medicinskih stručnjaka i drugih njegovatelja koji skrbe o srodniku ili prijatelju kod kuće.
Gdje mogu pronaći više savjeta?
Za dodatnu pomoć kontaktirajte nas i na info@tena.hr. Ukoliko imate poteškoća s narudžbom besplatnih uzoraka nazovite 0800 464 465.
Uvijek preporučujemo da obavijestite liječnika ako vaši najmiliji imaju problema s mjehurom.